دنیای کامپیوتر

کارت انترنت + اخبار + ...

دنیای کامپیوتر

کارت انترنت + اخبار + ...

یاهو به زمینه‌های جدید در تبلیغات اینترنتی خود می‌اندیشد

رییس هیات مدیره‌ی یاهو اعلام کرده است که پروژه‌های تبلیغاتی یاهو با کاهش درآمد روبه‌رو بوده است چرا که کاری برای تبلیغات بر روی سایت‌های ویدیویی، شبکه‌ها و رسانه‌های جمعی و تلفن‌های همراه صورت نگرفته است.

«تری سمل» رییس هیات مدیر یاهو روز گذشته (14 نوامبر) اعلام کرد که رشد پتانسیل‌های موجود در تبلیغات اینترنتی این شرکت با کاهش روبه‌رو بوده است، چرا که این پروژه‌ها، شامل تبلیغات ویدیویی، رسانه‌های جمعی یا تلفن‌های همراه نبوده است.»

أسمل» در کنفرانس آهی‌های اینترنتی 2006 که در شهر لندن برگزار شد، اعلام کرد که پیش‌بینی‌های ما تنها درباره‌ی تبلیغات گرافیکی و تبلیغات جست‌وجو صورت گرفته بود و دور ماندن از تبلیغات ویدیویی به نوعی به رشد درآمدهای تبلیغاتی ما صدمه وارد کرده است.

وی افزود: «همان‌طور که همه ما می‌دانیم ویدیو به یک عامل اصلی بر روی اینترنت تبدیل خواهد شد و کسانی که توجه به این موضوع را از نظر دور بدارند از حرکت پرشتاب و رقابت تنگاتنگ آگهی‌های تبلیغاتی عقب می‌مانند.»

«تری سمل» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ویدیو به ابزاری توان‌مند بر روی اینترنت تبدیل خواهد شد و راه اختصاصی خود را برای ورود به شیوه‌های تبلیغاتی باز خواهد کرد. تلفن‌های همراه، ویدیو و بسیاری وسایل ارتباطی دیگر مانند رسانه‌های جمعی مجراهای واقعی برای تبلیغات آن‌لاین هستند که متاسفانه ما آن‌ها را به شمار نیاورده بودیم. از این رو می‌توان گفت که رشد واقعی تبلیغات آنلاین به راستی با کاهش روبه‌رو شده است.»

«سمل» ادامه داد: «موضوع پشتیبانی مالی از برخی فعالیت‌های عمومی به منظور تبلیغات به کلی متفاوت از تبلیغات مورد نظر ماست. از دیدگاه ما تبلیغات آنلاین به روش‌های هوشمندانه و نوینی نیازمند است که تبلیغات ویدیویی آنلاین یکی از این روش‌های هوشمندانه است که به سرعت در حال توسعه است.»

به گفته‌ی کارشناسان حاضر در این کنفرانس در سال جاری تبلیغات اینترنتی سهم بزرگ‌تری را نسبت به تبلیغاتی بیرونی مانند بیلبوردها در تبلیغات عمومی از آن خود کرده‌اند.

همکاری اریکسون و اینتل برای ارایه خدمات پهن باند بر روی موبایل

شرکت سوئدی اریکسون، سازنده‌ی تجهیزات مخابراتی، روز گذشته اعلام کرده است که با همکاری اینتل بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی تراشه در جهان بر روی نرم‌افزارهای کاربردی که محبوبیت و جذابیت تلفن‌ها و کامپیوترهای همراه را افزایش دهد تلاش خواهد کرد. ارایه امکاناتی برای دسترسی به خدمات پهن باند و خدمات چند رسانه‌ای بر روی تلفن‌ها و کامپیوترهای همراه از جمله‌ی این تلاش‌هاست.

سخن‌گوی اریکسون روز گذشته اعلام کرده است، همکاری فعلی اریکسون و اینتل به منظور پاسخ دادن به درخواست‌های مشتریان و شرکت‌ها برای ارایه‌ی خدمات اینترنت پهن باند و خدمات چند رسانه‌ای بر روی کامپیوترهای همراه است. وی در این باره می‌گوید: بازار رقابت در دنیای تلفن‌ها و کامپیوترهای قابل حمل اکنون بسیار فشرده و نزدیک است و هر یک از شرکت‌ها می‌کوشند با افزودن امکانات و قابلیت‌های جدید بر روی محصولات خود توجه مشتریان را بیش‌تر به سوی خود جلب کنند. خدمات اینترنت که از چندی سال‌ها پیش بر روی تلفن همراه قابل دسترس بوده است هم‌اکنون یکی از زمینه‌های رقابت برای شرکت‌های ارایه کننده‌ی تجهیزات مخابراتی است. همکاری اینتل و اریکسون می‌تواند نویدگر آینده‌ای روشن برای محصولات هر دو شرکت باشد.

هر دو شرکت با جمع کردن توانایی‌های علمی و فنی خود بر روی راهکارهای ممکن برای اراه‌ی خدمات یاد شده بر روی تجهیزات و اپراتورهای همراه کار خواهند کرد. دو شرکت امیدوار هستند که نتایج این همکاری منجر به ارایه‌ی بسته‌های خدماتی اینترنت پهن باند بر روی تجهیزات قابل حمل مانند کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های همراه شود. مخاطبان این خدمات شرکت‌ها و دارندگان کامپیوترهای شخصی قابل حمل خواهند بود.

راهکارهایی که توسط این دو شرکت ارایه خواهد شد بر خط مشی‌های HSPA (دسترسی فوری به اینترنت پرسرعت) برای ارایه خدمات پهن باند قابل حمل و IMS (زیر سیستم چند رسانه‌ای پروتکل اینترنت) شرکت اریکسون و فناوری موبایل اینتل استوار خواهد بود.

آمار استفاده از اینترنت در میان جوانان آسیایی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فروشندگان برقراری ارتباط با جوانان و تحت تاثیر قرار دادن تصمیم خرید آنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مصرف کننده است. «سینوویت» در آخرین تحقیق منتشر شده‌ی خود فروشندگان را به استفاده از اینترنت برای تحت تاثیر قرار دادند تصمیم به خرید جوانان توصیه کرده است.

بر اساس پژوهش منتشر شده‌ی «سینوویت» که بر روی جوانان آسیایی 8 تا 24 سال صورت گرفته است، 41 درصد جوانان اینترنت را ابزاری مفید و توان‌مند برای راهنمایی در تصمیم‌های خرید می‌دانند و از آن برای یافتن اطلاعات خرید خود استفاده می‌کنند. در حدود 24 درصد از این افراد ترجیح می‌دهند که به شنیده‌های خود درباره‌ی یک محصول و انتخاب آن اعتماد کنند و در حقیقت تبلیغات شفاهی و دهان به دهان را برای تصمیم‌های خرید خود برمی‌گزینند. مراجعه به رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون برای آشنایی با محصولات در میان جوانان آسیایی تنها 14 درصد بوده است. مجلات و روزنامه‌ها به ترتیب با 6 و 4 درصد منابع بعدی آشنایی با ویژگی‌های محصولات هستند. 9 درصد جوانان نیز ترجیح می‌دهند اطلاعات موردنیاز خود را با مراجعه به فروشگاه‌ها به دست آورند. ویترین‌های مغازه‌ها و رادیو در این میان تنها یک درصد از نیاز جوانان را برطرف می‌کند.

37 درصد جوانان اندونزیایی و 34 درصد جوانان سنگاپوری برای خرید شنیده‌ها و اطلاعات شفاهی را به اینترنت ترجیح می‌دهند. در حالی که 77 درصد از کره‌ای‌های جوان اینترنت را سودمندترین منبع برای یافتن اطلاعات خرید خود می‌دانند. از دیدگاه جوانان کره‌ای مراجعه به اینترنت و به دست آوردن اطلاعات مربوط به محصولات شرکت‌های مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، انتخاب محصول را آسان‌تر و زمان و هزینه خرید را بهینه‌تر می‌کند.

بیش از 55 درصد جوانان اینترنت را سودمندترین منبع برای کسب اطلاعات نامیده‌اند. تلویزیون با 16 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. اطلاعات شفاهی با 16 درصد، مجله‌ها با 6 درصد، روزنامه‌ها با 5 درصد، فروشگاه‌ها با 5 درصد، ویترین مغازات 1 درصد، و رادیو با 2 درصد از نظر سودمندی اطلاعات در جای‌گاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این تحقیق مشخص شده است که 50 درصد جوانان آسیایی از هر سن روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و در حدود 13 درصد نیز 4 تا 6 روز در هفته اینترنت را مورد استفاده قرار می‌دهند. دو سوم جوانان 15 تا 24 سال به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند. به طور متوسط هر جوان آسیایی 4.8 ساعت در هفته به اینترنت مراجعه می‌کند.

بر اساس همین گزارش محبوب‌ترین فعالیت‌های تحت وب در میان جوانان آسیایی مشخص شده است. 53 درصد از جوانان در 30 روز گذشته از اینترنت به منظور یافتن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کرده‌اند و از این رو محبوب‌ترین فعالیت اینترنتی خود را جست‌وجو برای یافتن اطلاعات عنوان کرده‌اند.

این آمار به ویژه در کره‌ی جنوبی که حجم بالایی از مصرف کنندگان اینترنت را در خود جای داده است قابل توجه است. بیش از 83 درصد جوانان کره‌ای مهم‌ترین فعالیت‌های اینترنتی خود در 30 روز گذشته را جست‌وجوی اطلاعات بیان کرده‌اند.
این آمار در کشور هنگ کنگ 69 درصد و در سنگاپور 65 درصد بوده است. گذشته از این در هندوستان 26 درصد جوانان استفاده کننده از اینترنت در 30 روز گذشته اینترنت را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جست‌وجو کرده‌اند.

دوست‌یابی در سراسر جهان و اخبار مربوط به دوستان با 55 درصد، سرگرمی‌ها و بازی‌ها و اخبار مربوط به آن با 47 درصد
گذراندن اوقات فراغت، مسافرت، هنر و موسیقی با 40 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ارزش سهام گوگل از ۵۰۰ دلار گذشت !!!

بهای هر سهم شرکت گوگل، غول اینترنتی جهان، به بیش از 500 دلار رسید. این مبلغ که در دوره‌ی حیات این شرکت بی‌سابقه بوده است، گوگل را به یک شرکت با سرمایه‌ی 150 میلیارد دلار تبدیل می‌کند. این مرحله می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه‌ی رو به رشد شرکت گوگل باشد.
پس پیش‌بینی‌های اخیر اتحادیه‌ی بانک‌‌های آمریکا درباره‌ی افزایش بهای سهام گوگل، بهای هر سهم این شرکت روز گذشته 21 نوامبر با 9.6 دلار افزایش به 504.72 دلار در بازار سهام Nasdaq رسید. این افزایش دو درصدی و گذشتن ارزش سهام گوگل از مرز 500 دلار به عنوان یک رکورد در مدت زمان فعالیت این شرکت به شمار می‌آید.
رسیدن ارزش شرکت گوگل به 154 میلیارد دلار معادل 81 میلیارد یورو، در حالی‌ست که بیش از 8 سال از تاسیس این شرکت توسط دو تن از دانش‌آموختگان دانشگاه استنفورد به نام‌های «لری پیج» و «سرگی برین» در دره‌ی مشهور سلیکان نمی‌گذرد.
لری پیج و سرگی برین جوان در حدود 8 سال پیش این شرکت را در یک گاراژ واقع در دره‌ی سلیکان راه اندازی کردند. پیج و لری این گاراژ را از خانمی که برای گذران زندگی خود مجبور به اجاره‌ی ملکش شده بود، اجاره کرده بودند. جالب است بدانید که بعدها این خانم به استخدام شرکت گوگل درآمد.
این شرکت هم‌اکنون در کنار شرکت‌هایی چون اینتل، بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه در جهان و Hewlett-Packard (HP)، از سرمایه‌دارترین و گران‌ترین شرکت‌های واقع در دره‌ی سلیکان است.
افزایش ارزش سهام گوگل از 400 دلار به 500 دلار ظرف کمتر از یک سال اتفاق افتاده است و این مساله یک جهش دیگر برای شرکت گوگل به شمار می‌آید. شایان گفتن است که پیش از این در آگوست سال 2004 سهام این شرکت 85 دلار ارزش‌گذاری شده بود که در روز اول فروش خود با 100 دلار افزایش روبه‌رو شده بود.
منبع:CNetNews