دنیای کامپیوتر

کارت انترنت + اخبار + ...

دنیای کامپیوتر

کارت انترنت + اخبار + ...

آمار استفاده از اینترنت در میان جوانان آسیایی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فروشندگان برقراری ارتباط با جوانان و تحت تاثیر قرار دادن تصمیم خرید آنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مصرف کننده است. «سینوویت» در آخرین تحقیق منتشر شده‌ی خود فروشندگان را به استفاده از اینترنت برای تحت تاثیر قرار دادند تصمیم به خرید جوانان توصیه کرده است.

بر اساس پژوهش منتشر شده‌ی «سینوویت» که بر روی جوانان آسیایی 8 تا 24 سال صورت گرفته است، 41 درصد جوانان اینترنت را ابزاری مفید و توان‌مند برای راهنمایی در تصمیم‌های خرید می‌دانند و از آن برای یافتن اطلاعات خرید خود استفاده می‌کنند. در حدود 24 درصد از این افراد ترجیح می‌دهند که به شنیده‌های خود درباره‌ی یک محصول و انتخاب آن اعتماد کنند و در حقیقت تبلیغات شفاهی و دهان به دهان را برای تصمیم‌های خرید خود برمی‌گزینند. مراجعه به رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون برای آشنایی با محصولات در میان جوانان آسیایی تنها 14 درصد بوده است. مجلات و روزنامه‌ها به ترتیب با 6 و 4 درصد منابع بعدی آشنایی با ویژگی‌های محصولات هستند. 9 درصد جوانان نیز ترجیح می‌دهند اطلاعات موردنیاز خود را با مراجعه به فروشگاه‌ها به دست آورند. ویترین‌های مغازه‌ها و رادیو در این میان تنها یک درصد از نیاز جوانان را برطرف می‌کند.

37 درصد جوانان اندونزیایی و 34 درصد جوانان سنگاپوری برای خرید شنیده‌ها و اطلاعات شفاهی را به اینترنت ترجیح می‌دهند. در حالی که 77 درصد از کره‌ای‌های جوان اینترنت را سودمندترین منبع برای یافتن اطلاعات خرید خود می‌دانند. از دیدگاه جوانان کره‌ای مراجعه به اینترنت و به دست آوردن اطلاعات مربوط به محصولات شرکت‌های مختلف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر، انتخاب محصول را آسان‌تر و زمان و هزینه خرید را بهینه‌تر می‌کند.

بیش از 55 درصد جوانان اینترنت را سودمندترین منبع برای کسب اطلاعات نامیده‌اند. تلویزیون با 16 درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. اطلاعات شفاهی با 16 درصد، مجله‌ها با 6 درصد، روزنامه‌ها با 5 درصد، فروشگاه‌ها با 5 درصد، ویترین مغازات 1 درصد، و رادیو با 2 درصد از نظر سودمندی اطلاعات در جای‌گاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این تحقیق مشخص شده است که 50 درصد جوانان آسیایی از هر سن روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و در حدود 13 درصد نیز 4 تا 6 روز در هفته اینترنت را مورد استفاده قرار می‌دهند. دو سوم جوانان 15 تا 24 سال به صورت روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند. به طور متوسط هر جوان آسیایی 4.8 ساعت در هفته به اینترنت مراجعه می‌کند.

بر اساس همین گزارش محبوب‌ترین فعالیت‌های تحت وب در میان جوانان آسیایی مشخص شده است. 53 درصد از جوانان در 30 روز گذشته از اینترنت به منظور یافتن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کرده‌اند و از این رو محبوب‌ترین فعالیت اینترنتی خود را جست‌وجو برای یافتن اطلاعات عنوان کرده‌اند.

این آمار به ویژه در کره‌ی جنوبی که حجم بالایی از مصرف کنندگان اینترنت را در خود جای داده است قابل توجه است. بیش از 83 درصد جوانان کره‌ای مهم‌ترین فعالیت‌های اینترنتی خود در 30 روز گذشته را جست‌وجوی اطلاعات بیان کرده‌اند.
این آمار در کشور هنگ کنگ 69 درصد و در سنگاپور 65 درصد بوده است. گذشته از این در هندوستان 26 درصد جوانان استفاده کننده از اینترنت در 30 روز گذشته اینترنت را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جست‌وجو کرده‌اند.

دوست‌یابی در سراسر جهان و اخبار مربوط به دوستان با 55 درصد، سرگرمی‌ها و بازی‌ها و اخبار مربوط به آن با 47 درصد
گذراندن اوقات فراغت، مسافرت، هنر و موسیقی با 40 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد