
رییس هیات مدیرهی یاهو اعلام کرده است که پروژههای تبلیغاتی یاهو با کاهش درآمد روبهرو بوده است چرا که کاری برای تبلیغات بر روی سایتهای ویدیویی، شبکهها و رسانههای جمعی و تلفنهای همراه صورت نگرفته است.
«تری سمل» رییس هیات مدیر یاهو روز گذشته (14 نوامبر) اعلام کرد که رشد پتانسیلهای موجود در تبلیغات اینترنتی این شرکت با کاهش روبهرو بوده است، چرا که این پروژهها، شامل تبلیغات ویدیویی، رسانههای جمعی یا تلفنهای همراه نبوده است.»
أسمل» در کنفرانس آهیهای اینترنتی 2006 که در شهر لندن برگزار شد، اعلام کرد که پیشبینیهای ما تنها دربارهی تبلیغات گرافیکی و تبلیغات جستوجو صورت گرفته بود و دور ماندن از تبلیغات ویدیویی به نوعی به رشد درآمدهای تبلیغاتی ما صدمه وارد کرده است.
وی افزود: «همانطور که همه ما میدانیم ویدیو به یک عامل اصلی بر روی اینترنت تبدیل خواهد شد و کسانی که توجه به این موضوع را از نظر دور بدارند از حرکت پرشتاب و رقابت تنگاتنگ آگهیهای تبلیغاتی عقب میمانند.»
«تری سمل» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ویدیو به ابزاری توانمند بر روی اینترنت تبدیل خواهد شد و راه اختصاصی خود را برای ورود به شیوههای تبلیغاتی باز خواهد کرد. تلفنهای همراه، ویدیو و بسیاری وسایل ارتباطی دیگر مانند رسانههای جمعی مجراهای واقعی برای تبلیغات آنلاین هستند که متاسفانه ما آنها را به شمار نیاورده بودیم. از این رو میتوان گفت که رشد واقعی تبلیغات آنلاین به راستی با کاهش روبهرو شده است.»
«سمل» ادامه داد: «موضوع پشتیبانی مالی از برخی فعالیتهای عمومی به منظور تبلیغات به کلی متفاوت از تبلیغات مورد نظر ماست. از دیدگاه ما تبلیغات آنلاین به روشهای هوشمندانه و نوینی نیازمند است که تبلیغات ویدیویی آنلاین یکی از این روشهای هوشمندانه است که به سرعت در حال توسعه است.»
به گفتهی کارشناسان حاضر در این کنفرانس در سال جاری تبلیغات اینترنتی سهم بزرگتری را نسبت به تبلیغاتی بیرونی مانند بیلبوردها در تبلیغات عمومی از آن خود کردهاند.
سلام پارسای عزیز
سال نو مبارک
من ولاگم رو راه انداخیتم ممنون میشم اگه به منم سر بزنید